söndag 19 juli 2009

10 viktiga saker hittills i sommar.


Vilka 10 saker har varit viktigast för dig denna sommar? frågade en vän via MSN. Jag gillar frågan, eftersom den får mig att fundera över vad som är viktigt i mitt liv, vad som påverkar mig. Frågans formulering indikerar hittills denna sommar, så jag är ganska begränsad i tiden. Kanske lika bra det. Här kommer en liten lista utan inbördes rangordning (sorterade efter den färg jag kommer att tänka på när jag läser punkten, eller nåt).

* Frida och Jonas bröllop med efterföljande samkväm. Tommys tal och sång berörde mig djupt, liksom den korta men gripande vigselakten. Kärleksfullt.

* Maris möhippa. Fina människor och kärlek även här. Ord som berörde varmt riktades till och från Mari under dagen.

* Robo Rally. Tveklöst ett av tidernas bästa sällskapsspel, och högaktuellt i samvaron i hembyn.

* Lära-kännandet av min första vegetarianvän i stan. När vi träffades insåg jag hur skönt det var med åtminstone en till som skippar köttet, och som dessutom har en hel radda bra värderingar i övrigt!

* Gud och mina utforskanden av den egna tron.

* Att discgolfandet har återupptagits.

* Internskämten kring, och missbruket av orden "okynnes" och "mård" bland mig och mina vänner i Kattne.

* Hemvändarhänget i Värmland, med kära familjemedlemmar och vänner. Spel, bad, skratt, sommarcafé och upprensning på gården.

* I vänliga rebellers sällskap av Annika Spalde och Pelle Strindlund

* Samtal med Gud av Neale Donald Walsch

Varsågod!

2 kommentarer:

  1. Åh! Blir mer än glad över ditt omnämnande. Nu när jag äntligen hittat din blogg som jag vetat hetat Det nya länet men inte hittat ett himla dugg av att söka efter det.. tjenamjau? Liksom inget som flög förbi mitt huvud att det hade kunnat vara det som var din bloggadress. Hur som skulle du ju kunna omnämna mig som återbliven veganvän numera, mycket tack vare kanske omedveten inspiration från dig, som jag skrivit i min egen blogg. Kul att läsa från dig iaf!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lista, rara. Min terapeut hade varit mkt nöjd om jag tog mig tid att fundera över något liknande. Gärna varje dag. :) Så tack för idéen och inspirationen. Jag ska styra upp en liknande lista tror jag. Håller för övrigt på att restaurera (historierevisionera) http://framtidslandet.wordpress.com/ Titta gärna förbi. Kram

    SvaraRadera