torsdag 26 februari 2009

Fullt ös med allt!

Ikväll kände jag att det var dags att plita ner några ord, annars riskerar även detta lovvärda projekt att följa så många av mina tidigare briljanta idéer ner i den kvicksand som de så tragiskt runnit ut i. Det finns jättemycket att säga om den senaste veckan, men jag kommer börja i liten och kortfattad skala. Efter pappas avvfärd övergick livet i sjukdom av det däckande slaget. Höll mig inne, och mest i sängen, mellan onsdag och söndag. Skittråkigt. Men men, varför deppa ner oss i det, när jag ju har flyttat inom stan! Sitter numer i ett rum i en studentlägenhet jag delar med två andra klasskamrater. Det är fortfarande flyttstökigt här inne, och jag har saker i lådor som behöver en hylla eller ett skåp att stuvas in i för att jag ska känna mig nöjd. Idag fann jag dock lösningen genom att spontant köpa ett linneskåp på kommunens returmarknad. Skåpet är i en äldre modell, med tre dörrar varav två öppnas tillsammans. För er som varit i mitt rum på Plåtis kan jag berätta att det liknar det skåp som står där, men lite ljusare i färgen. Bild kan komma senare. Åbäket väger i runda slängar som en fullvuxen islandshäst, så det var med ett leende jag la på en hundring på priset för att få det hemkört. Billigt! Det märks att de är backade av en kommun. Inte ens på Emmaus Umeå kan vi prisdumpa hemkörning till den nivån.

Nånå, nu må jag lägga mig eftersom jag fått den tveksamt praktiska vanan att vakna av mig själv senast kl 07 om morgnarna. Jag avslutar ikväll med ett foto på mig från Ransäterfestivalen år 2003. Det är fint och får mig att längta efter Ransäter, sommaren och kortare hår.


Fotograf: Marja

4 kommentarer:

  1. Men du, det vart ju inga foton från förra lägenheten trots allt...

    Låter fint och praktiskt med linneskåpet!

    SvaraRadera
  2. Förresten så har jag just hittat den kanske BÄSTA födelsedagspresenten NÅNSIN! läs mitt senaste blogg-inlägg :)

    SvaraRadera
  3. Frida: Nej, jag veeet! F'låt. Mamma har dock fotat lite under min fölsedag, det är det bästa jag kan ge dig. :(

    SvaraRadera
  4. de e bra, keep up the blogging! själv är jag askass på det...
    måste säga att de va en himla fin bild, du. hoppas du skall trivas bra i nya boendet!

    SvaraRadera