fredag 13 februari 2009

Tenta och värmlandsresa.

Så var den första tentan avklarad. Det känns bra. Om jag lyckats undvika slarvfel så bör jag landa på full pott. Jag återkommer i ärendet. Nästa vecka drar Trefas-elen igång, det känns skoj att ge sig in på ett område jag inte beträtt tidigare.

Efter tentaskrivandet tog jag tåget mot Värmland, för att i helgen fira systers (och min egen och D:s) födelsedag. Det är fantastiskt att det tar under två timmar att angöra Karlstad! Väl där träffade jag en vän och for ut på Ikea för inskaffande av systers födelsedagspresenter. Eftersom hon sover här i rummet intill och imorgon är den stora dagen kan jag med gott samvete avslöja att jag köpt sittkuddar i rotting att ha framför öppna spisen. Imorgon får vi se om hon gillar dem.

Ikväll var mamma, pappa, jag och syster K här hemma och satt och pratade. Då kröp det fram att det en gång funnits en pelletsinsats till vedpannan som håller den här delen av huset med värme! Här har jag gått med ett lågintensivt motstånd mot vedhämtning och fallit till föga för den dyra elpatronen för att få en dräglig inomhustemperatur, så visar det sig att det finns alternativ! Imorgon ska vi se om vi kan leta fram den. Tänk, att bara hämta fram säcken med pellets och mata in, fjutta på med lite näver och sen njuta goa värmen. Jag ser en ljusnande framtid vid horisonten.

Nu börjar det bli dags att krypa ner i sängen, ska ju upp tidigt imorgon och uppvakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar