fredag 6 februari 2009

Värmland. Låter spännande.

Ovanstående är den slogan som sammanfattade reklamkampanjen för mitt kära län, så som den såg ut när jag år 2000 bodde i vår kungliga huvudstad. Jag var måttligt road. Dock tror jag de fortfarande håller fast vid den på hemmaplan, tycker mig ha sett orden någonstans i Karlstad helt nyligt. Undrar hur väl den slog ut i Tunnelbanan?

Hursom, det var inte det jag tänkte skriva om. Förra helgen var jag i Stockholm och gästspelade. Förutom Sci-Fi-bokhandeln hann jag även med ett möte för en nystartad RFSU-grupp, häng på söder samt en underbar spelkväll hemma hos Viktor E. Det var nästan som att vara på Sund eller Plåtis, eftersom densiteten älvsbackingar var skyhög. Detta är något jag vill göra till en vana, och det lät på de andra som att de oxå var peppade. Vi spelade Orangino och Absolut Överrens, och jag kan rekommendera båda (AÖ:s hemsida lämnar dock en del övrigt att önska).

I Orangino är upplägget att den spelare vars tur det är läser ett påstående och sedan ska alla, inklusive uppläsaren, bedöma på en 4-gradig skala hur bra påståendet stämmer på personen ifråga. Således är det bra om de som spelar känner varandra hyffsat. När alla sedan visar upp sin siffra börjar diskuterandet... Perfekt spel med så mycket Älvsbackabor närvarande. Själv blir jag såklart varm bara jag tänker på ett spel som handlar om att utveckla självbild och relationer! Absolut Överrens kan ni läsa om på den fula hemsidan, nu måste jag göra middag.

6 kommentarer:

  1. Meen...jag hade skrivit ett fint inlägg om att sidan såg finneprima ut och att jag var avis på dig som haft trevligt häng... dessvärre trixade det till sig när jag skulle skicka, istället kom min korta test-kommentar med.... typiskt.

    Iallafall så hörde jag att den där reklamkampanjen var lyckad och att flera stockholmare flyttade västerut till det nya spännande länet!

    Tack förresten för valalternativen för att skriva här.
    Jag blir superglad varje gång jag jag får använda ett avmina konton där jag heter Agluu.... ynk...

    SvaraRadera
  2. oh... men... det står ju attjag heter paradice! Eh..jag det kanske inte är så mkt bättre men jaja... nu ska jag sluta spamma....

    SvaraRadera
  3. Ja, ingen Agluu så långt ögat kan nå! :) Du får kolla upp möjligheterna att få byta till Fiona, jag vet inte hur strikta de är, men på AIM heter du väl agluu om jag minns rätt, och nån Google har du inte? Kanske dags att skaffa sig en Gmail som Fiona?

    SvaraRadera
  4. Spelet med apelsinvibbsnamn låter mycket intressant. Förstår att det gör sig bäst i ett sällskap av kändisar, men borde det inte kunna användas även till att lära känna folk? Det beror förstås på påståendekaraktären. Vad säg du, du som vet?

    T'änker även spontant att att ett sådant spel vore en bra utgångspunkt för mt/mh.

    SvaraRadera
  5. Niklas, du har så rätt så rätt. Det kan även användas som isbrytare och lära-känna-verktyg. Om jag minns rätt från hemsidan finns det till och med en spelversion ute nu som heter Orangino Företag eller något sådant, som är specialtillverkat för att passa kollegor som ska jobba med gruppdynamik och -psykologi, samt komma närmare varann.

    SvaraRadera